KórházSuli Alapítvány – ”Csapat vagyunk” projekt
A 2017-es Swimathonon több, mint másfél millió forintot összeúszó KórházSuli Alapítvány vezetője és képviselője Tóthné Almássy Mónika több mint egy évtizede foglalkozik kórházban ápolt gyerekek oktatási mentorálásával. Gyakorló szakemberként azt érezte, hogy sok esetben az igazán hathatós segítség/segítés az a kórház falain kívül lenne megvalósítható.
Az alapítvány munkája három területre bontható:
- személyes és online oktatás, korrepetálás
- személyre szabott tananyagfejlesztés
- önkéntes-bázis építés, táborok, konferenciák, évente segítő-segített közös kiállítás
Ami engem elsőként megérintett, hogy a programban minden résztvevő kap valamit, és ezért elképesztő a velük együttműködő önkéntesek kötődése a szervezethez. Ezen felül arra is van példa, hogy az egykori korrepetált gyerekek a felépülésüket követően beszállnak önkéntesként, és maguk is segítővé válnak.
A másik dolog pedig ennek a munkának a végtelen sérülékenysége, érzékenysége. Nagy kérdések, hogy milyen mélységű lehet a kapcsolat a korrepetítor és a beteg gyerek között? Hogyan lehet felelősséggel kezelni ekkora számú segített-segítő folyamatot? (A tavalyi évben több mint 200 önkéntes fiatal segített 80 beteg gyereknek, amely során 220 személyre szabott tananyagot készítettek és 320 tanórában tartottak felzárkóztató órákat.)
Az egyetemisták gyakran járnak személyesen a beteg gyerekek lakására. Ez távolság és idő függvénye. A munka megkezdése előtt minden esetben a feladatokhoz igazított különböző szintű képzéseken kell résztvenniük. Az erős érzelmi érintettség miatt a középiskolás és egyetemista korosztály különböző feladatokat láthat el. Középiskolások csak tananyagot fejleszthetnek, nincs személyes találkozás, a kommunikáció az szervezeten keresztül megy.
Azért fordítanak akkora energiát az elektronikus tananyagok fejlesztésére és a skypos kapcsolat tartásra, mert így tudják leküzdeni a távolságot, hisz országosan vannak segítettek és segítők, ez óriási rugalmasságot jelent mindenki számára.
A diákokon, hallgatókon felül felnőttek is szívesen csatlakoznak a csapathoz, 15-20 felnőtt önkéntesük van, akik a hétköznapi szakmájukkal segítenek (jogász, coach, szervezetfejlesztő, tanulástechnológiai szakértő, mentor tanár, pszichológus…)
Érzésem szerint Mónikáék valóban csapatot építenek, és nem csak a szó praktikus értelmében. Olyan elhivatott fiatalokat képesek az ügy mellé állítaniuk, akik felismervén a segítés és a valahová-tartozás energiáját, nem csupán egy önkéntes munkát vállalnak el, hanem igazán magukénak érzik a szervezetet, a közösséget.
Üdítő volt látnom, hogy a felkészülést és a tananyagfejlesztést támogató tanárok milyen jól illeszkednek a rendszerbe.
A Swimathonon összeúszott támogatásból képzést, tábort, konferenciát, tréninget és az online- rendszer fejlesztés költségeinek egy részét fedezték.
Támogatási szerződés itt olvasható.
Szakmai program itt olvasható.